OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    1.709 resultaten
    recensie
    Marketing
    17 juli 2025
    Hendrika Willemse-Vreugdenhil
    3-5 minuten leestijd
    Content maken om het maken? Niet meer van deze tijd. In ‘Het Contentkanon’ rekent Chantal Smink af met achterhaalde tactieken en laat ze zien hoe contentmarketing in 2025 wél werkt. In haar recensie legt Hendrika Willemse Vreugdenhil uit waarom dit boek een confronterend maar broodnodig alternatief biedt.
    recensie
    Marketing
    16 juli 2025
    Evert Vols
    3-4 minuten leestijd
    Wat maakt een merk écht onvergetelijk? Volgens Andy De Bondt is storytelling de sleutel. In ‘De kunst van storytelling’ laat ze aan de hand van talloze praktijkvoorbeelden zien hoe verhalen zorgen voor impact en herkenning. In zijn recensie duikt Evert Vols in deze strategische vertelkunst.
    recensie
    Marketing
    15 juli 2025
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Citymarketing is complex, politiek beladen en vraagt om samenwerking tussen uiteenlopende belangen. In het bijna 500 pagina’s tellende ‘Share the Vibe van Eindhoven’ zie je hoe die puzzel in vijftien jaar tijd gelegd werd – van positionering tot huisstijl. In zijn recensie gaat Eric van Arendonk in op wat dit boek zo leerzaam maakt.
    boekenlijst
    Algemeen management
    15 juli 2025
    Managementboek Redactie
    In de eerste helft van 2025 stonden er 14 verschillende boeken op de felbegeerde Nummer 1 van de Managementboek Top 100. Acht van hen haalde ook deze toplijst: de 10 bestverkochte managementboeken van 2025 tot nu toe. Van januari tot en met juni.
    preview
    Marketing
    15 juli 2025
    Patrick Petersen
    3-5 minuten leestijd
    Over AI bestaan nogal wat misverstanden, zeker als het gaat om klantrelaties. Patrick Petersen pleit in zijn boek ‘AI-selling’ voor nuchterheid én nuance. Wat kan AI echt betekenen voor sales en klantcontact, zonder dat de mens uit beeld verdwijnt? In zijn preview legt Petersen het uit. Lees mee en ontdek hoe je AI inzet zonder klantvertrouwen te verspelen.
    recensie
    Marketing
    10 juli 2025
    Nicol Tadema
    2-4 minuten leestijd
    Online content voelt steeds vaker als schieten met hagel. Veel lawaai, weinig impact. In ‘Het Contentkanon’ legt Chantal Smink haarscherp uit waarom oude contentstrategieën niet meer werken en hoe je wél raak schiet. Geen losse flodders, maar gerichte content die wél doordringt. Dit boek is je nieuwe munitie.
    recensie
    Marketing
    10 juli 2025
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    Consumentenpsychologie is meer dan alleen koopgedrag, betogen Valkeneers en collega-auteurs in het lijvige handboek ‘Consumentenpsychologie’. Ze bieden een breed en diepgaand perspectief op de drijfveren van de consument, met inzichten die relevant zijn voor marketeers én beleidsmakers. In zijn recensie bespreekt Peter de Roode de rijkdom en toepasbaarheid van dit werk.
    Interview
    Marketing
    2 juli 2025
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    In de BtoB-marketing wordt alles steeds sneller, digitaler en efficiënter. Volgens Wing Cheung verliezen we daardoor het belangrijkste uit het oog: de relatie. In zijn boek ‘Word B2B Meesterverleider’ pleit hij voor een aanpak die lijkt op daten: eerst oprechte aandacht, dan pas zaken. Cheung: ‘Oefen geduld, investeer oprecht en ga voor relaties die blijven.’
    interview
    Marketing
    30 juni 2025
    Hans van der Klis
    7-9 minuten leestijd
    In ‘101 beïnvloedingstechnieken’ leert Nicol Tadema ons alle denkbare technieken om klanten te verleiden. Het is een even ambitieuze als uitnodigende verzameling geworden, vol met verrassende ideeën. Met het boek hoopt ze mensen duidelijk te maken dat je door kleine en subtiele handelingen grote resultaten kunt boeken. ‘Ik zie dit boek eerder als een inspiratieboek dan als een leesboek.’
    preview
    Marketing
    26 juni 2025
    Robin van der Werf
    3-4 minuten leestijd
    Sales is continu in beweging – en het onderwijs beweegt mee. In de vierde editie van ‘Basisboek Sales’ biedt Robin van der Werf een actueel en praktijkgericht overzicht van het verkoopvak, van acquisitie tot relatiemanagement en van gesprekstechnieken tot AI. In deze preview licht de auteur de belangrijkste vernieuwingen toe.
    preview
    Marketing
    20 juni 2025
    Chantal Smink
    4-5 minuten leestijd
    Het internet speelt het spel niet meer mee – tenminste, niet zoals we gewend waren. SEO levert steeds minder verkeer op, AI pikt je content in en social media straft links genadeloos af. In haar boek ‘Het Contentkanon’ pleit Chantal Smink voor een radicaal andere aanpak. In haar preview legt zij uit hoe je die transitie maakt.
    recensie
    Marketing
    20 juni 2025
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    Beïnvloeden zonder te manipuleren — kan dat? In ‘101 Beïnvloedingstechnieken’ bundelt Nicol Tadema bekende én minder bekende psychologische principes in een helder en praktisch naslagwerk voor professionals die effectiever willen communiceren. In zijn recensie laat Peter de Roode zien hoe dat werkt.
    column
    Marketing
    3 juni 2025
    Harald Pol
    5-7 minuten leestijd
    Een duurzame klantrelatie is voor veel organisaties een heilige graal. Maar wat als je klant helemaal geen relatie met je wíl? Of als je verwachtingen en normen onuitgesproken blijven – of worden overschreden? In deze bijdrage legt Harald Pol uit hoe organisaties betekenisvolle klantrelaties opbouwen én onderhouden.
    preview
    Marketing
    28 mei 2025
    Peter Streefkerk
    3-4 minuten leestijd
    E-commerce en e-business veranderen razendsnel door technologische innovaties als AI, robotisering en blockchain. In de derde editie van ‘E-commerce & e-business’ combineren Marjolein Visser en Peter Streefkerk theorie met praktijkgerichte voorbeelden en actuele thema’s als platformeconomie, programmatic advertising en dataveiligheid. In zijn preview licht Peter Streefkerk de vernieuwingen toe.
    recensie
    Marketing
    27 mei 2025
    Hans de Witte-van Mierlé
    4-5 minuten leestijd
    Welkom in de wondere wereld van beïnvloeding. Waar Nicol Tadema technieken tentoonstelt die ze uitgekozen heeft op kwaliteit en gefilterd op functie. De titel van dit boek? ‘101 beïnvloedingstechnieken’.
    nieuws
    Algemeen management
    12 mei 2025
    Hans van der Klis
    9-13 minuten leestijd
    Net als bij het vorige jubileum ging bij het 30-jarig bestaan van Managementboek de prijs voor Managementboek van het Jaar naar een Vlaming. De jury koos voor ‘Provotyping’ van Stefaan Vandist, een boek waarmee hij een wereld die lijdt aan verbeeldingsarmoede wil provoceren met nieuwe mogelijkheden. ‘Ik hoop dat mensen denken: hé wauw, dit is een onorthodoxe, ongebruikelijke, ongeziene manier om naar de toekomst te kijken’, zei Vandist na de uitreiking.
    recensie
    Marketing
    8 mei 2025
    Erwin Wijman
    3-5 minuten leestijd
    Bij beïnvloeding en invloed denk jij als bezoeker van Managementboek.nl prompt aan Robert Cialdini. Maar waar Cialdini bleef steken bij 7 beïnvloedingsprincipes serveert Nicol Tadema er in haar nieuwe boek wel 101 uit. 101! Gelukkig 101 en geen 100 anders hadden we het Sun-effect gemist. En die zon, mensen, de zon genereert business.  Daarom zie je als je naar buiten kijkt nu de zon in de blauwe lucht.
    interview
    Marketing
    2 mei 2025
    Marianne ter Mors
    6-9 minuten leestijd
    Vrienden sinds 4 havo – toen trapten ze vooral lol achterin de klas. Stijn ging de wereld over als restaurantmanager. Jordy runde een horecazaak, haalde een master en werd mbo-docent. Allebei zagen ze: gastvrijheid werkt óveral. Dus schreven ze ‘Gastvrij!’, een vrolijk pleidooi voor oprechte aandacht. Niet alleen in de horeca -juist daarbuiten!
    preview
    Marketing
    28 april 2025
    Wing Cheung
    3-4 minuten leestijd
    Hoe haal je droomklanten binnen zonder gladde verkooppraatjes of standaardfunnels? In ‘Word B2B Meesterverleider’ introduceert Wing Cheung het KLTL-model, waarmee marketeers en ondernemers high-value klanten stap voor stap voor zich winnen. In zijn preview licht Wing Cheung toe hoe je van leadjacht naar liefdesverklaring gaat.
    nieuws
    Marketing
    24 april 2025
    Peter Kentie
    3-4 minuten leestijd
    Hoe bouw je een sterk merk van iets wat van iedereen is – een stad? In ‘Share the Vibe’ deelt Peter Kentie zijn ervaringen met de citymarketing van Eindhoven en de lessen uit een open source aanpak die ook buiten de stadsgrenzen toepasbaar zijn. In deze preview vertelt hij erover.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden