OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    Pagina 83 van 1.712 resultaten
    nieuws
    Marketing
    13 mei 2006
    Pierre Pieterse
    2-3 minuten leestijd
    Voor iedereen die het is ontgaan: de oranje-invasie staat voor de deur. De oranje opblaasknotsen en –middelvingers komen uit de kast, de oranje Stahlhelmen worden opgepoetst, en morgen is het belangrijkste nieuws wie San Marco heeft thuis gelaten: Huntelaar of toch Vennegoor, of misschien wel Hesselink. Gekte of niet, voor bedrijven is ieder oranjefestijn een zegen. Zeker als ‘onze leeuw’ lang in het toernooi blijft. Dat begint met de verkoop van breedbeeld-tv’s (ook al zendt de publieke omroep niet ‘breed’ uit), via allerlei parafernalia en arrangementen, tot aan ‘event-gerelateerde’ producten: veel bier als ‘we winnen’, nog meer bier als ‘we’ verliezen. Oranje op weg naar de wereldtitel is dus een bij uitstek geschikt moment om zogenaamde ‘event driven marketing’ toe te passen. Klanten iets aanbieden op het moment dat ze het nodig hebben. Dat lijkt logisch, maar is in de praktijk moeilijker dan je zou denken. Gelukkig heeft Egbert Jan van Bel er een boek over geschreven: Event Driven Marketing. Over event driven gesproken!
    recensie
    Marketing
    4 april 2006
    Eric van Arendonk
    Welke rol kan duurzaamheid of maatschappelijk verantwoord ondernemen spelen binnen marketing? Op deze belangrijke en bijzonder actuele vraag geeft het boek 'Van geitenwollen sokken naar design jeans' een duidelijk én volledig antwoord.
    recensie
    Marketing
    8 maart 2006
    Eric van Arendonk
    3-4 minuten leestijd
    Mooi, dacht ik, Actie! Niet verschuilen achter onderzoeken en wetenschappelijke analyses maar met je poten terug de modder in! 'Marketeers naar de frontlinie!' belooft dan ook inzicht te geven in een succesvol proces van integratie van customer services en marketing. Ik moet zeggen dat deze belofte wordt waargemaakt, maar je moet er wel het nodige geduld bij hebben.
    recensie
    Marketing
    21 februari 2006
    Rob Beltman
    Egbert Jan van Bel beschrijft in zijn boek waarom Event Driven Marketing feitelijk 'the ultimate marketing machine' is. Het verbaast de auteur, die senior adviseur en directielid is van Pleon, dat er niet veel meer literatuurbronnen zijn over Event Driven Marketing. Niet alleen hebben we hier dus te maken met de beste uitvinding sinds het gesneden brood, het is ook nog eens een van de best bewaarde geheimen in de managementliteratuur. Onbegrijpelijk, zo vindt van Bel, die en passant alle definities en modellen die hij nergens anders eerder heeft gezien voorziet van een expliciet copyright teken.
    recensie
    Marketing
    7 februari 2006
    Sebastiaan Aghina
    4-5 minuten leestijd
    Techniek lijkt slechts een middel te zijn dat doelbewust ontworpen, ingezet en geëxploiteerd wordt. De geschiedenis leert anders: technische innovaties zijn praktische en efficiënte verlengstukken van onze handen (machines, stroom) of ons verstand (computers), maar bezitten een eigen (economische) dynamiek. 
    recensie
    Marketing
    23 januari 2006
    Mariska Fennema
    Welke invloed heeft de exponentiële groei van de informatie- en communicatietechnologie op de ontwikkeling van merken? Erwin van Lun geeft in dit boek zijn visie op deze ontwikkeling en kijkt daarbij vooruit tot het jaar 2015 door de kennis en ervaring die hij heeft op het gebied van kunstmatige intelligentie, ICT en marketing te integreren. De auteur is strategisch merkadviseur en afgestudeerd in kunstmatige intelligentie aan de TU te Delft en Master of Brand Management aan de Erasmus Universiteit.
    recensie
    Marketing
    14 november 2005
    Mariska Fennema
    Professionals in marketing en communicatie kunnen zich bij de term 'brand experiences' meestal wel snel iets voorstellen, maar het begrip blijkt in de praktijk niet zo vlot uit te leggen volgens de auteurs. Voor hen een goede aanleiding om door het schrijven van dit compacte boekje lezers wegwijs te maken in dit onderwerp, dat binnen de marketing steeds meer in opkomst is. De auteurs zijn werkzaam bij Lost Boys en houden zich in de dagelijkse praktijk vooral bezig met het ontwikkelen van interactieve communicatieconcepten.
    recensie
    Marketing
    27 oktober 2005
    Jaap Hollaar
    1-2 minuten leestijd
    'Hoe tevreden is uw klant?' is een klein en handig boekje. Het past makkelijk in de binnenzak van uw colbert en is overzichtelijk ingedeeld. 
    recensie
    Marketing
    23 oktober 2005
    Bert Peene
    2-3 minuten leestijd
    Marketingcommunicatie is een van de meest fascinerende instrumenten van de marketingmix en (daardoor) een populair vak onder studenten commerciële economie. Marketingcommunicatie is vooral een zichtbaar vak; waar je ook kijkt, overal zie je de producten van toekomstige vakgenoten om je heen. Waarschijnlijk is het merendeel van die vakgenoten opgeleid met het standaardwerk 'Marketingcommunicatiestrategie' van Floor & Van Raaij; of gewoon 'met Floor en Van Raaij', zoals ze dat onder elkaar zeggen. (Over een succesvol merk gesproken!)
    recensie
    Marketing
    23 oktober 2005
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    De titel van dit boek heeft mij in eerste instantie op het verkeerde been gezet. Ik verwachte een boek aan te treffen waarin droog de bekende modellen gerangschikt zouden staan. Altijd makkelijk bij de vraag; hoe zat het ook alweer? Niets is minder waar. Op de helft van het boek had ik al het gevoel van YES, eindelijk een boek die de modellen als een instrument benadert in plaats van een model is een model. 
    recensie
    Marketing
    24 mei 2005
    Johan Derrez
    Iedereen zal het herkennen: een nieuw product of merk komt op de markt en in een heel korte tijd praat bijna iedereen erover. Vooral bij jongeren is dit vaak geval. Nieuwe technische snufjes, kleding, maar ook muziek en films. Niet wetende dat deze buzz vaak heel doordacht wordt opgewekt door slimme marketingspecialisten die buzzmarketing inzetten als een goedkope en directe vorm van reclame.
    recensie
    Marketing
    6 maart 2005
    Jacqueline Niewerth
    2-3 minuten leestijd
    Aangezien ik zelf een Calimero ondernemer ben heb ik dit boekje met interesse gelezen. Zou ik mijn werkwijze er in herkennen? Zou ik er wat van kunnen opsteken om mijn marketingaanpak te verbeteren? En zou het een handig handboekje met direct te gebruiken tips zijn om mijn aanpak te verbeteren? Dat waren enkele vragen die ik mij stelde alvorens ik het 'Calimeromarketing' ging lezen. Alle vragen kan ik na het lezen ervan bevestigend beantwoorden. Of ik het zal doen hangt van mijzelf af.
    recensie
    Marketing
    6 maart 2005
    Richard van Houdt
    3-4 minuten leestijd
    Het op één na oudste beroep ter wereld wordt in 'Consultative selling' van Dr. Ir.drs. G.J. Verra verder uitgediept. Dat consultative selling 'in' is, is in verkoopland wel duidelijk. Trainingsbureaus worden overstelpt met aanvragen voor salestrainingen waarin het concept consultative selling uitgebreid wordt getraind en menig salesmanager probeert zijn accountmanagers hetzelfde bij te brengen. De vraag is natuurlijk: wat is consultative selling en waarom is het op dit moment nodig? Het boek beweert een antwoord te geven op deze vraag.
    recensie
    Marketing
    6 maart 2005
    Bertrand Weegenaar
    2-3 minuten leestijd
    Het moet een spannend en energetisch project geweest, het grootschallige scenarioplanningsproject Oog voor de Toekomst binnen de Rabobank Groep. Een basis mogen vormen voor tactische en strategische besluitvorming is niet iedere groep medewerkers gegeven.
    recensie
    Marketing
    30 januari 2005
    Wilfried Nielen
    3-4 minuten leestijd
    'Managers en de Media' sprak mij al op voorhand aan vanwege onze regelmatige mediacontacten. De auteur heeft ruime ervaring op dit gebied en de verwachtingen zijn dan ook hoog gespannen.
    recensie
    Marketing
    30 november 2004
    Philip Waalewijn
    Bij uitgeverij Lemma verscheen het boek van Ger Hofstee met de intrigerende titel 'Master in marketing'. Het boek is geschreven als introductie op het marketingvak voor managers en professionals in het kader van een postacademische bedrijfskundige opleiding. Mensen die al een hogere opleiding hebben genoten, maar niet op het gebied van marketing. Een basisboek dus, waarin zowel theorie (de begrippen en wetmatigheden) als praktijk aan bod komen en aangevuld met anekdotes en voorbeelden uit de eigen langjarige (marketing) praktijk ervaring van de auteur.
    recensie
    Marketing
    7 november 2004
    John Koster RM
    3-4 minuten leestijd
    Heeft marketing ooit iets van waarde voortgebracht? Zoals de geneeskunde penicilline heeft ontdekt, zoals de chemie plastics heeft ontwikkeld, zoals elektrotechniek de computer? Wat heeft marketing aan de mensheid bijgedragen? 
    recensie
    Marketing
    25 augustus 2004
    Henk Gijzen
    1-2 minuten leestijd
    Waarom wordt het ene karakter een succes en zien we het andere karakter nooit meer? Dit is de prangende vraag die de auteur bezig houdt en die elke marketeer beantwoord wil krijgen. Volgens Van Dillen dient u voor succes over uitgebreide kennis van de kids te beschikken, van wat ze drijft en wat ze leuk vinden.
    recensie
    Marketing
    5 augustus 2004
    Rob Beltman
    3-4 minuten leestijd
    Welke manager is er niet op uit te ontdekken wat het recept voor ondernemingssucces is? De ondertitel van dit boek doet vermoeden dat Andy Mosmans het u zal schenken. Als u dat denkt, komt u met dit boek bedrogen uit. Andy heeft met zijn odyssee langs 's lands meest bewonderde organisaties vooral een bijzonder vermakelijk en leerzaam boek geproduceerd, dat de aandachtige lezer inzicht geeft in enkele bouwstenen van hún succes.
    achtergrond
    Algemeen management
    4 augustus 2004
    Walter van Hulst
    7-10 minuten leestijd

      Personen

        Trefwoorden