OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    Pagina 86 van 1.709 resultaten
    recensie
    Marketing
    9 augustus 1999
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    Wie aan teams denkt, krijgt onwillekeurig een associatie met Belbin en zijn rolopvattingen. Het was voor mij een verademing dat Arend Ardon in 'Klantgestuurde teams' het werk van Belbin in het geheel niet besprak.
    recensie
    Marketing
    19 juli 1999
    Paul Postma
    3-5 minuten leestijd
    De Amerikanen Peppers en Rogers schreven eerder het boek 'The One-to-One Future', waarin zij het belang van de geïndividualiseerde marktbenadering aangaven als (gedeeltelijke) vervanger van massamarketing. Deze gedachte was in de Verenigde Staten niet origineel, want bijvoorbeeld Stan Rapp en Tom Collins hadden dit thema in 1987 met 'Maxi Marketing' al behandeld. 
    recensie
    Marketing
    17 mei 1999
    Hans Strikwerda
    Zo op het eerste gezicht, afgaande op de titel, gaat het hier om het zoveelste hype-boek, zeker als in de ondertitel ook nog eens wordt gesuggereerd dat elk ondernemen een toneelspel is. Onder de stofomslag van het boek staat een tweede ondertitel: 'Goods & services are no longer enough'. Daar gaat dit boek over: wat komt er na de dienstverlening? Iedereen is bekend met de overgang van de primaire economie, onttrekking, jacht en landbouw, naar de industriële samenleving en werkt nu ijverig aan de realisatie van de diensteneconomie. Maar wat komt er daarna? Bekende termen zijn de informatie-economie en de kenniseconomie. De auteurs stellen daar tegenover dat informatie niet de basis is van de nieuwe economie, omdat informatie op zichzelf niet een economisch goed is. Pas als ondernemingen informatie aanbieden in de vorm van informatiediensten of informatiegoederen en ervaringen waarbij kennis en inzichten worden overgedragen, creëren ze economische waarde. Het gaat steeds om een persoonlijke beleving in een fysieke gebeurtenis, die kan variëren van een opleiding tot een spannende wildwatervaart tot een therapeutisch gesprek met de psycho-analyticus.
    recensie
    Marketing
    13 april 1999
    Robert Blom
    3-4 minuten leestijd
    'De interesse voor communicatie is de afgelopen jaren sterk toegenomen'. Zo luidt de eerste zin van het boek 'Geïntegreerde Communicatie'. De auteurs Marieta Vos en Henny Schoemaker (beiden communicatie-adviseurs bij ACC Ede) hebben het gelijk aan hun zijde.
    recensie
    Marketing
    21 maart 1999
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    Waardering door klanten is het eerste boek uit een serie over Totale Kwaliteit en het INK- model. Uitgangspunt van het boek is om de praktische betekenis zichtbaar te maken van het centraal stellen van de klant in organisaties.
    recensie
    Marketing
    18 mei 1998
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    De auteurs van 'Groeien door tevreden klanten' zijn er in geslaagd een goed studieboek op de markt te brengen waarin theorieën zijn opgesteld aan de hand van jarenlang onderzoek.
    recensie
    Marketing
    18 mei 1998
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    'De klant als kern van de zaak' is een soort ideeënboek geworden. Whiteley en Hessan schudden met het grootste gemak talrijke ideeën, over het centraal stellen van klanten, uit hun mouw.
    recensie
    Marketing
    18 mei 1998
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    'Een klacht, een geschenk uit de hemel' zal hét handboek worden voor die organisaties die een klantvriendelijke cultuur nastreven. Door de heldere schrijfstijl van Barlow en Möller wordt een uitstekend overzicht geboden op het gebied van klachten.
    recensie
    Marketing
    4 maart 1998
    Jeroen Kemperman
    2-3 minuten leestijd
    De adoptie- en diffusietheorie vallen onder de categorie klassieke en solide theorieën die een waardevolle rol kunnen spelen bij het begrijpen van maatschappelijke processen. Vanuit een bedrijfskundig perspectief gaat het hier om de klant-acceptatie (adoptie) en de marktpenetratie (diffusie) van innovaties

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden